Fortuna liga predstavila kampaň #VIACAKOHRA

Únia ligových klubov ako riadiaci orgán Fortuna ligy reaguje na aktuálnu situáciu a pandemické opatrenia. Na brífingu predstavila kampaň s názvom #VIACAKOHRA. Tá zahŕňa dôležité štyri priority ÚLK v nasledujúcom období.

Momentálna situácia je turbulentná a šport nezažíva ľahké časy. Fortuna liga by mala pokračovať ďalej zatiaľ bez fanúšikov na tribúnach. Pred definitívnym verdiktom však ostáva zodpovedať niekoľko otázok. Únia ligových klubov reaguje na aktuálnu nestabilnú situáciu a na mediálnom brífingu predstavila štyri priority, ktorým sa chce v súčasnej dobe venovať. Všetky sú obsiahnuté v kampani #VIACAKOHRA. 

„Ten názov je celkom príznačný. Futbal je viac ako hra. Kampaň má štyri hlavné tézy. V prvom rade treba povedať, že si plne uvedomujeme závažnosť súčasnej situácie, futbal však už ukázal, že vie počúvať a dodržiavať pravidlá. Našou prioritou sú fanúšikovia. Tí sú veľmi dôležitou súčasťou športu a budeme o nich bojovať tak, ako budeme môcť. Máme pripravené modely a vzorce, ktorými chceme presviedčať kompetentných o návrate fanúšikov na tribúny. Máme v rukách zahraničné odborné štúdie, ktoré hovoria o minimálnom, skôr raritnom, prenose infekcie na exteriérových podujatiach, ako sú futbalové zápasy. Budeme apelovať aj na to, aby prijímaniu opatrení predchádzala odborná diskusia aj so zástupcami jednotlivých športov. Tretí bod sme zhrnuli do názvu ‚šport ako spoločenský fenomén‘. Práve šport je v týchto časoch odpoveďou na mnohé zdravotné a sociálne nástrahy, ktorým naša spoločnosť v súčasnej dobe čelí. Je veľmi dôležité, aby deti i spoločnosť športovala. Šport robí zdravú spoločnosť. Štvrtou tézou sú financie. Futbal nie je šport, ktorý posielal hráčov na úrady práce. Hráči sú zamestnancami a napriek tomu, že sme udržali zamestnanosť, nedostali sme žiadnu adresnú podporu. Z tohto postupu cítime veľkú krivdu. Finančná pomoc je ale dôležitá aj preto, aby sme šport nie len udržali, ale aj zabezpečili jeho ďalší rast. Kampaň chceme viesť emočne, slušne a odborne,“ povedal na brífingu prezident ÚLK Ivan Kozák. 

Tradične najväčšiu priemernú návštevnosť fanúšikov v našej lige má klub DAC Dunajská Streda. Prezident aktuálneho tabuľkového lídra Fortuna ligy Tibor Végh hovorí o tom, že opatreniami prichádza klub nielen o množstvo peňazí. „My sme jeden z klubov, ktorý je najviac zasiahnutý opatreniami. V uplynulej sezóne sa priemerná návštevnosť na našom štadióne dostala na číslo vyše 8000 na jeden zápas. Mali sme predaných vyše 4000 permanentiek. Fanúšikov sme museli odškodniť. Momentálne máme predaných vyše 3500 sezónnych kariet, darí sa nám, naše zápasy by boli vypredané. Dochádzame o množstvo peňazí, no nielen o ne. Dochádzame o to, čo robí futbal futbalom, a to sú emócie.“ 

Finančné injekcie zo strany štátu sú zatiaľ len v teoretickej rovine. Fortuna liga, to nie sú len profesionálni futbalisti, ale aj vyše 4000 mladých futbalových talentov v akadémiách. Napriek obrovským výpadkom na strane príjmov, šport nebol súčasťou žiadneho záchranného balíka súvisiaceho s COVID-19. Kluby si síce mohli požiadať o refundáciu miezd, no nie všetkým štát vyhovel. Skúsenosť ŠKF Sereď je negatívna. „Riadne sme zažiadali o dotáciu, na ktorú sme mali zo zákona právo. Štát nám ju pridelil. Tešili sme sa. Nezačala ešte ani druhá vlna pandémie, prišla kontrola, ktorá nám prikázala všetku trojmesačnú podporu zo strany štátu vrátiť. Budem kritický, no takto vyzerá podpora zo strany štátu športu,“ ozrejmuje generálny manažér ŠKF Sereď Roman Adamčík. Kritériá dotácie sú navyše veľmi nejasné. Niektoré kluby dotáciu na zamestnancov dostali, iným boli žiadosti zamietnuté. „Je to diskriminačné a budeme sa na to pýtať,“ hovorí prezident ÚLK Ivan Kozák. K problému sa z právneho hľadiska vyjadril na pondelňajšom brífingu tiež právny zástupca ÚLK Peter Haňdiak. „V priamom prenose dochádza k diskriminácii športových klubov a ich zamestnancov právnym poriadkom Slovenskej republiky.“

Napriek všetkým tvrdým ranám je futbal odhodlaný bojovať. „Chceme hrať, urobíme pre to všetko, aj keď to bude ťažké. Už niekoľkokrát futbal ukázal, že vie bojovať. Zbrane neskladáme, naopak, prichádzame s jasnými prioritami, na ktorých chceme stavať a ktoré sme zhrnuli do spomenutej kampane #VIACAKOFUTBAL,“ uzatvára Kozák.

Zdroj: Fortunaliga.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *