Víťazná trofej Fortuna ligy zavíta do Michaloviec

Fanúšikovia sa môžu odfotiť s trofejou, vyskúšať si virtuálnu oslavu titulu a každé mužstvo má trofej Esencia hry k dispozícii tri dni na vlastné aktivity.

Vedenie Únie ligových klubov (ÚLK) po skončení doterajších deviatich kôl Fortuna ligy (FL) predovšetkým potešili tri ukazovatele zvýšeného záujmu o najvyššiu slovenskú futbalovú súťaž. Prvým je medzisezónny nárast návštevnosti na štadiónoch. V doterajšej sezóne 2015/2016 prišlo o 800 divákov na jeden zápas viac ako v rovnakom období minulého ligového ročníka. Top návštevnosť bola najmä v 7. kole, keď si na štadióny našlo cestu spolu 24 596 divákov, čo je priemer 4100 na jeden zápas. Podľa šéfa ÚLK Ivana Kozáka k tomuto diváckemu záujmu prispeli najmä pozitívne zmeny v infraštruktúre niektorých futbalových štadiónov a predovšetkým otvorenie trnavskej City Areny. V rámci neho odohrali ligový duel FC Spartak Trnava – MŠK Žilina, ktorý do hľadiska moderného športového stánku prilákal 13 340 divákov.

„Prvýkrát v histórii najvyššej slovenskej súťaže môžu diváci zápasy Fortuna ligy sledovať na troch televíziách. Aj tento fakt prispel k zvýšenej popularite slovenského klubového futbalu na najvyššej úrovni,“ zdôraznil prezident ÚLK Ivan Kozák. Podľa jeho slov vedenie ÚLK v 37. týždni s potešením prijalo víťazstvo v sledovanosti na dvoch televíznych kanáloch RTVS. „Pravda, prispeli k tomu aj dve vystúpenia slovenských futbalistov kvalifikácii o postup na ME 2016, o ktoré bol v sledovanom období naozaj mimoriadne veľký záujem,“ poznamenal Ivan Kozák, ktorý spokojne priznal, že takýto divácky interes je pre ľudí z ÚLK veľmi dobré vysvedčenie, lebo futbal je stále lídrom medzi slovenskými kolektívnymi športmi.

Na jeho slová nadviazal výkonný riaditeľ ÚLK Michal Mertinyák: „Vieme, že Fortuna liga má v sebe veľký potenciál, ktorý treba dobrou marketingovou stratégiou vhodne využiť. Dôkazom zvyšujúcej sa úrovne Fortuna ligy nie je iba návrat skúsených hráčov a reprezentantov zo zahraničia, ale predovšetkým lepšia herná kvalita a s ňou úzko spojený gólový priemer na jeden duel. Momentálne sú to tri góly na stretnutie, čo je aj smerom k zahraničným ligám veľmi slušný ukazovateľ,“ skonštatoval Michal Mertinyák. 

„Tieto čísla sú pre nás zaväzujúce, preto stále pokračujeme v projektoch, ktoré sa osvedčili v minulosti. Navyše, k existujúcim akciám pridávame v tejto sezóne aj nový nápad. Od augusta budeme okrem ankety o Gól mesiaca vyhlasovať aj Hráča mesiaca. Pokračujeme v seriáli propagačných trojdňových podujatí pod názvom Cesta za trofejou Fortuna ligy,“ priblížil Ivan Kozák podporné akcie pre propagáciu Fortuna ligy. „Našou ambíciou je, aby víťazná trofej FL na tri dni navštívila všetky mestá, v ktorých sa hrá najvyššia súťaž. Tento rok sme putovanie s trofejou začali v Trenčíne, v ďalšom kole (23. septembra) pohár pre víťaza ponúkneme v Michalovciach, kde nováčik Fortuna ligy privíta Slovan Bratislava. Po Zemplíne sa tento marketingový sviatok najvyššej slovenskej súťaže presunie do Liptova (26. 9.). Predstavitelia klubov v spolupráci s ÚLK budú môcť spomenutú trofej využiť na svoje marketingové aktivity a na virtuálnu oslavu ligového futbalu v slovenských reáliách. Futbal je obrovský biznis, ktorý my v ÚLK musíme zo všetkých síl podporovať,“ zdôraznil Ivan Kozák. 

Historicky prvým Hráčom mesiaca v novom ročníku Fortuna ligy 2015/2016 je podľa názoru odborníkov i na základe hlasovania širokej futbalovej verejnosti na portáli sport.sk 24-ročný kanonier FK DAC Dunajská Streda Ákos Szarka, ktorý nedávno vyhral aj anketu o Gól mesiaca. Obidve ocenenia v jeho rukách sú dôkazom toho, že úvod novej sezóny zastihol obávaného strelca zo Žitného ostrova vo veľmi dobrej športovej forme. 

Zdroj: SITA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *